Dün dünya genelinde yaşanan geniş çaplı siber saldırı, birçok sektörde ciddi aksamalara neden oldu. Avustralya'dan başlayan kitlesel BT kesintileri, havayollarından medyaya ve bankacılığa kadar birçok alanı etkiledi. İlk iddialara göre, Microsoft'un hizmet kesintisi bu büyük siber çöküntüye yol açmış olabilir.
AVUSTRALYA'DA BÜYÜK BT KESİNTİSİ
Avustralya'da bankalar, telekomünikasyon şirketleri, medya kuruluşları ve havayollarını etkileyen büyük bir teknik kesinti yaşandı. Avustralya Ulusal Siber Güvenlik Koordinatörü, bu kesintinin üçüncü taraf bir yazılım platformundaki teknik bir sorun nedeniyle gerçekleştiğini bildirdi. Kesintinin siber güvenlik olayı olup olmadığı konusunda ise net bir bilgi bulunmuyor.
SUNEXPRESS VE PEGASUS'TA ETKİLENDİ
SunExpress ve Pegasus siber saldırı sonucu veri ihlali yaşadı. Bu olayda, şirketlerin veri tabalarına kayıtlı kişilere oltalama e-postası gönderildi. Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK), bunun üzerine önemli bir duyuru yaptı. Gelen e-postaların dikkate alınmaması gerektiğini açıkladı.
THY’DE BİLGİ SİSTEMLERİ ARIZASI
Türk Hava Yolları (THY), bilgi sistemlerindeki arıza nedeniyle biletleme ve rezervasyon sistemlerinde aksaklık yaşandığını duyurdu. THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, yaşanan sorunun yazılım kaynaklı olduğunu ve kademeli olarak çözüme kavuşturulacağını belirtti. Üstün, yaşanan aksaklıktan dolayı yolculardan özür diledi.
MICROSOFT ÇÖKTÜ
The Spectator Index'in açıklamasına göre, Microsoft'taki hizmet kesintileri dünya çapında milyonlarca kullanıcıyı etkiledi. Olayın, Microsoft'taki sorunlardan kaynaklandığı iddia ediliyor.