Ege Üniversitesinin 50. Yıl Spor Salonunda gerçekleşen sergiye; Muğla İl Milli Eğitim Müdürü Emre Çay, İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yentür, TÜBİTAK Koodinatörü Doç. Dr. Onur Dönmez, TÜBİTAK Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr Yılmaz Tonbul, eğitim yöneticileri, öğretmen ve öğrenciler katıldı.
İzmir, Aydın, Manisa, Muğla, Denizli ve Uşak illerinden toplam 1165 projenin başvuru yaptığı İzmir bölgesi yarışmasına, ön değerlendirme sonucu 102 proje sergilenmek üzere davet edildi.
Muğla’dan Muğla Özel Bodrum Bilnet Anadolu Lisesi, Muğla TED Bodrum Koleji Özel Anadolu Lisesi, Muğla 75. Yıl Fen Lisesi, Muğla Özel Yönelt Fen Lisesi, Muğla Özel İstanbul Modern İlimler Anadolu Lisesi öğrencileri birer projeyle, Muğla Bilsem ise 2 projeyle Tübitak Araştırma Projeleri İzmir Bölge Yarışması’na katılmaya hak kazandı. Biyoloji, kimya, sosyoloji, tarih, teknoloji tasarım alanları olmak üzere toplam 7 proje, bölge sergisinde yerini aldı.
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığının düzenlendiği 53. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nın bölge sergisi, Ege Üniversitesi 50.Yıl Spor Salonunda saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunması ile başladı. Öğrencilerin zeybek gösterisi sonrası protokol konuşmalarına geçildi.
TÜBİTAK Koordinatörü Doç. Dr. Onur Dönmez yaptığı konuşmada; sergide bulunan projelerde büyük emekler olduğunu belirterek söze başladı. Ortaya konan projelerde öğrencisinden, rehber öğretmenine, jüri üyelerinden organizasyona kadar emeği geçen herkese teşekkür etti.
Muğla İl Milli Eğitim Müdürü Emre Çay; bilim yolculuğunda gençlerin yanında olmaları gerektiğinin bilinci ile İzmir’de bulunduklarını ifade etti. Güzel atmosferde sağlanan güzel birliktelik için herkese teşekkür eden Çay, Türkiye finaline katılacak projeler için başarılar diledi.
Bölge yarışmasına ev sahipliği yapan İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Murat Mücahit Yentür ise her şeyin hayal etmekle başladığını; ancak sonrasında başarıya ulaşmak için büyük bir gayret, özveri ve emek gerektiğini ifade etti. Hiçbir başarıya çiçekli yollardan gidilmediğini, akıl teri ve alın terini birleştirmek gerektiğini söyleyen Yentür, böylece önce devletimiz için, sonra insanlığın huzuru, barışı ve mutluluğu için nice projelere, başarılara imza atılabileceğini vurguladı. Eğitim paradigmasının en temel fonksiyonunun; soran, sorgulayan, düşünen, üreten, analiz ve sentez yapıp yeni bir bilgiye ulaşmaya çalışmak olduğunun altını çizdi. Yentür, emeği geçen herkese teşekkür ederek konuşmasını tamamladı.
Adana, Ankara, Bursa, Erzurum, İstanbul-Asya, İstanbul -Avrupa, İzmir, Kayseri, Konya, Malatya, Samsun ve Van’ın aralarında bulunduğu 12 ilde gerçekleşen araştırma projeleri yarışmasında; sergi sürecinde jüri tarafından değerlendirmeler yapılarak her alanda dereceye giren projeler belirlenecek. Değerlendirme sonrasında ise bölge birincileri, Türkiye finallerine katılacak.
Kaynak: Bultenler