Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, We Are Social ve Meltwater'ın hazırladığı "Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu"na ilişkin yazılı açıklama yayımladı. Bu rapora göre, dünya genelindeki internet kullanıcı sayısının 5,52 milyara ulaştığını belirten Bakan Uraloğlu, nüfusa göre internet kullanım oranının da yüzde 67,5 olduğunu ifade etti. Uraloğlu, Türkiye'de bu oranın dünya ortalamasının bir hayli üzerine çıkarak yüzde 86,5'e ulaştığına dikkati çekti.
TÜRKİYE'NİN SOSYAL MEDYA AKTİF HESAP SAYISI 303 MİLYON 97 BİN
Öte yandan dünya genelinde sosyal medya kullanıcı sayısının 5,22 milyar ve bu sayının nüfusa oranının yüzde 63,8 olduğunu aktaran Uraloğlu, şu değerlendirmede bulundu:
"Türkiye'de aktif sosyal medya kullanıcıları nüfusumuzun yüzde 65,7'sine denk geliyor. Ülkemizde internette geçirilen zamanın günlük yaklaşık 7 saat olduğunu görüyoruz. Sosyal medya platformlarındaki aktif hesap sayımız ise 303 milyon 97 bin."
TÜRKİYE'DE SOSYAL MEDYAYA AYRILAN SÜRE 2 SAAT 37 DAKİKA
Uraloğlu, dünyada internet kullanıcılarının 2 saat 19 dakikayı, Türkiye'de ise günlük ortalama 2 saat 37 dakikayı sosyal medyada geçirdiğini kaydederek şu ifadelere yer verdi:
"Dünya çapındaki sosyal medya kullanıcıları aylık olarak ortalama 6,8 sosyal medya platformu kullanıyorken, bu oran ülkemizde 7,5'tir. Dünya genelinde en çok kullanıcısı bulunan sosyal medya platformunun ise 3,7 milyarla Facebook olduğunu görüyoruz. Dünya genelinde ilk çeyrekte en fazla zaman geçirilen uygulama da 34 saat 15 dakikayla TikTok iken, bu süre Türkiye'de 30 saat 39 dakikadır."
EN BÜYÜK DÜŞÜŞ X PLATFORMUNDA
Ayrıca Uraloğlu, dünyadaki popüler sosyal medya uygulamalarının Türkiye'deki kullanıcı sayısının önceki yıla oranla düşüş gösterdiğini aktararak en büyük düşüşün X platformunda olduğunu belirtti.
Geçen yıl 22,7 milyon üyesi olan X platformunun Türkiye'deki kullanıcı sayısının yüzde 14,2 azalarak 19,5 milyona gerilediğine değinen Uraloğlu, "Benzer bir şekilde Instagram kullanıcı sayısı da önceki yıla göre yüzde 5 azalarak 53,8 milyona, Facebook kullanıcı sayısı da yüzde 1,3 azalarak 34,3 milyona düştü. Buna karşın Tiktok'taki kullanıcı sayısı önceki yıla göre yüzde 9,3 artış göstererek 39 milyona ulaştı." diye kaydetti.