2018 yılından bu yana 35 milyonu aşkın başvuru yapılan ve vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmak istediklerinde akıllarına ilk gelen adres olan CİMER platformu, 2024'te de yoğun ilgi gördü.

Vatandaşların görüş ve önerilerini aktardığı ve yeni politika önerilerini de sunabildiği CİMER bugün, millet-devlet iletişiminin kalbinin attığı dünyanın en büyük ölçekli kamuoyu iletişim platformu haline geldi.
CİMER, toplumda hak arama bilincinin ve bu yolla demokratik kültür seviyesinin artmasına katkıda bulunurken bu sayede temel bir insan hakkı olan düşünce ve ifade hürriyetinin güç kazanmasına da önemli katkılar sunuyor.

CİMER'E, 2024 YILINDA 7 FARKLI TÜRDEN 4 MİLYON 590 BİN BAŞVURU YAPILDI

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının koordinasyonunda ilgili kamu kurumlarıyla vatandaşların talep ve şikayetlerini çözüme ulaştıran CİMER'e, 2024 yılında 7 farklı türden 4 milyon 590 bin başvuru oldu.

7 MİLYON 360 BİN YANIT VERİLDİ

Öte yandan yapılan her başvuruya cevap verilmesinin zorunlu olduğu ve buna göre idari ve teknik yapılanmanın oluşturulduğu CİMER'den yıl içinde vatandaşlara 7 milyon 360 bin yanıt verildi.

EN ÇOK BAŞVURU YAPILAN KONU NE?

Başvurunun yapıldığı günden itibaren işlem süresinin azaltılması ve cevap kalitesinin artırılması amacıyla bu yıl hayata geçirilen "İnceleme ve Denetim Koordinatörlüğü" birimi sayesinde başvuruların ortalama işlem süresi 12 güne kadar düşerken başvuruların işlem sürecini daha nitelikli hale getirmek amacıyla 3 bin 914 kurumun işlem süreçleri incelendi. Bu bağlamda kurumlardan CİMER personeli, 6 bin 648 kişiyle görüşerek hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik bilgilendirmelerde bulundu.

Başvuruların doğru bir şekilde analiz edilerek karar alıcılara kılavuzluk etmesi amacıyla, 2024'te 636 bülten ve rapor hazırlanarak yetkili makamlara iletildi.

VATANDAŞLAR "EN ÇOK DOĞUM SAATİNİ ÖĞRENMEK" İSTEDİ

Diğer taraftan katılımcı yönetim anlayışının kamuda hakim olmasını sağlamayı hedef olarak belirleyen CİMER'de 2024'te geçen yıla kıyasla "teşekkür, görüş, öneri" gibi katılımcı yönetim ilkesini destekleyen başvuruların toplam içindeki oranı yüzde 30 artış gösterdi.

2024'te 867 farklı konu arasından ilk sırada, doğum saatini öğrenmek isteyen vatandaşların yoğun ilgisi nedeniyle "nüfus işlemleri" konusu yer aldı.

MUĞLA, CİMER'E EN FAZLA BAŞVURU YAPILAN İLLER ARASINDA İLK 6'DA

CİMER'e başvuranların yüzde 44'ü lisans ve lisansüstü eğitim düzeyine sahip kişilerden oluşurken 2'nci sırada yüzde 26 ile lise mezunları yer aldı. Başvuruların yüzde 55'i erkeklerden yüzde 45'i ise kadınlar tarafından yapılırken, erkekler kadınlara kıyasla başvurularında yüzde 15 daha fazla kelime kullandı.

CİMER'e gelen başvurulardan hareketle hazırlanan yayın faaliyetlerinin de arttığı yıl olan 2024'te nüfusuna oranla en çok başvurular Malatya, Ankara, İzmir, Muğla, Hatay ve İstanbul'dan yapıldı.

SUÇ ÖRGÜTLERİNİN ÇÖKERTİLMESİ SÜRECİ CİMER'E GELEN ŞİKAYETLER İLE BAŞLADI

CİMER'in hizmetlerini değerlendiren Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun, CİMER'in Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi sonrası kamu yönetiminde en öne çıkan halkla ilişkiler hizmeti olduğunu ifade etti.

Altun, vatandaşın CİMER'e duymuş olduğu güvenin çok yüksek olduğunu, bu nedenle herkesin gönül rahatlığıyla başvuru yapabildiği bir platform olma özelliğinin toplumun tüm kesimlerince kanıksandığını kaydetti.

Kamuoyunda "yenidoğan çetesi", "Adnan Oktar suç örgütü", sosyal medya fenomenleri soruşturması, "Fergio House" gibi çok sayıda suç oluşumunun çökertilmesi sürecinin CİMER'e gelen şikayetler ile başladığına vurgu yapan Altun, CİMER'in başarısının arkasındaki temel etmenin CİMER'e duyulan güven olduğunun altını çizdi.

Türkiye Yüzyılı İletişim Modeli vizyonuna uygun olarak CİMER'e 2025'te yapacakları yapay zeka dönüşümüyle beraber, hizmetin daha nitelikli bir hal alacağını dile getiren Altun, gerekli test çalışmalarının yapılmasının ardından mobil uygulamayı da hayata geçireceklerini söyledi.

Kaynak: AA