• Haberler
  • Eğitim
  • MEB İLKOKULLARDA YENİ ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİ DUYURDU: 'SINAV DEĞİL, SÜREÇ ODAKLI ÖĞRENME!'

MEB İLKOKULLARDA YENİ ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİ DUYURDU: 'SINAV DEĞİL, SÜREÇ ODAKLI ÖĞRENME!'

MEB, ilkokullarda yeni bir ölçme-değerlendirme sistemi olan 'sınav değil, süreç odaklı' öğrenme yaklaşımını duyurdu buna göre, yazılı sınavlar kaldırılarak öğrenci gelişim dosyası kullanılacak ve öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimi sürekli takip edilecek.

MEB İLKOKULLARDA YENİ ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİ DUYURDU: 'SINAV DEĞİL, SÜREÇ ODAKLI ÖĞRENME!'
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ilkokullarda yeni bir ölçme-değerlendirme sistemi olan "sınav değil, süreç odaklı" öğrenme yaklaşımını duyurdu. Buna göre, ilkokul 4. sınıflarda yazılı sınav uygulaması kaldırıldı ve ölçme sistemi, öğrenci gelişim dosyasına göre süreç odaklı olarak yapılacak. Öğretmenler, ders etkinlikleri sırasında sürekli ölçme faaliyetleri gerçekleştirip öğrencilerin gelişimini takip edecekler. Bu yeni yaklaşımla öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimi sürekli olarak izlenecek ve değerlendirilecek. Bu değişikliklerle Türkçe öğretimine vurgu yapılacak ve özellikle yazma becerisinin geliştirilmesine odaklanılacak.

Öte yandan Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürü Kemal Bülbül yaptığı açıklamada, "Öğrencilerin verilen yönergeleri anlaması, doğru adımlar atması ve istenileni ortaya koyması, öğretmenin de anında geri bildirim vermesi, aslında sınıf içi ölçmenin tam ifadesi. Yeni yaklaşımımızda, bunun planlı şekilde yapılmasını ve öğrencinin ürünlerinin gelişim dosyasında tutulmasını hedefliyoruz. Bu yaklaşımla yönetmelikle ilkokul 4. sınıflarda yazılı saati uygulaması kaldırıldı. Bunun yerine ilkokullarda tüm sınıf kademelerinde ölçme sistemi, süreç odaklı öğrenme yaklaşımıyla öğrenci gelişim dosyasına göre olacak. Okul öncesi ve ilkokul 1, 2, 3 ve 4'üncü sınıflarda öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimi sürekli takip edilecek. Öğrencilerin gelişim düzeyleri, öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen bireysel ve grupla yapılan etkinliklere katılım gözlem formları, oyun temelli değerlendirmeler ve verilen görevleri yerine getirme gibi ölçme araçlarıyla takip edilecek." ifadelerini kullandı.

Bakmadan Geçme