Özellikle lazer epilasyondan istediği sonucu alamayanların Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurduğu sayının her geçen gün arttığı bildiriliyor. Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, vatandaşları uyararak; işlem öncesi yapılan sözleşmede dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bilgi verdi.

Başkan Yılmaz, Herkes Duysun muhabirine yaptığı açıklamada, Tüketiciler Derneği'ne son zamanlarda gelen şikayetlerin çoğunun lazer epilasyon işlemlerinden memnun kalmayan müşterilerden olduğunu belirtti.

SÖZLEŞMELER EN AZ 12 PUNTO BÜYÜKLÜĞÜNDE OLMALI

Başkan Yılmaz, sözleşme imzalamadan önce dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan birinin, sözleşmelerin açık ve anlaşılır bir şekilde, en az 12 punto büyüklüğünde yazılması olduğunu belirtti.

Sıtkı Yılmaz, “Tüketici kanununda  sözleşmelerin bu şekilde yazılması gerektiği vurgulanmıştır. Daha küçük puntolarla yazılmış sözleşmeler, tüketicinin anlaşılmasını ve okumasını zorlaştırır. Bu durumda itiraz etme hakkı vardır” dedi.

BEKLENEN SONUCU ALAMAYANLAR PARA İADESİ TALEP EDEBİLİR Mİ?

Başkan Yılmaz, lazer epilasyon hizmetinin beklenen sonucu vermemesi durumunun “ayıplı hizmet” kapsamında değerlendirildiğini ve tüketicinin bu durumda cayma hakkını kullanabileceğini açıklarken “Tüketici, ikamet ettiği kaymakamlıktaki tüketici hakem heyetine başvurarak ödenen paranın iadesini talep edebilir” dedi.

SÖZLEŞME İMZALARKEN FESİH HAKLARINA DİKKAT!

EMEKLİ MADENCİNİN CESEDİ 13 GÜN SONRA BULUNDU EMEKLİ MADENCİNİN CESEDİ 13 GÜN SONRA BULUNDU

Sözleşme imzalamadan önce fesih haklarının neler olduğuna dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizen Yılmaz, tüketicilerin sözleşmelere uygun olarak fesih haklarını kullanmalarını önerdi.

 Başkan Yılmaz, mağduriyet yaşayan tüketicilerin herhangi bir yere başvurmadan önce tüketici derneğine başvurarak hukuki destek almalarının daha faydalı olacağını belirtti.