Hazine ve Maliye Bakanlığı, kira sözleşmelerinin e-Devlet Kapısı üzerinden güvenilir şekilde düzenlenmesine dair reform niteliğindeki hizmete ilişkin hazırlıklarını bitirdi. Söz konusu sözleşmelerin e-Devlet üzerinden düzenlenmesi adına yapılan çalışma, vatandaşların bu yöndeki uyuşmazlıkların çözülmesine ilişkin talepleri üzerine hayata geçirildi.
REFORM NİTELİĞİNDE ÇALIŞMA
Bakanlığa; Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi'nin destek sağladığı reform niteliğindeki çalışma kapsamındaki bahse konu hizmet, e-Devlet Kapısı üzerinden "Kira Sözleşmesi İşlemleri" başlığıyla verilecek ve iki aşamalı devreye alınacak.
SÖZLEŞMELER NASIL OLUŞTURULACAK?
İlk aşamada, kısa sürede vatandaşların erişimine açılacak taşınmaz sahibi gerçek kişi tarafından e-Devlet Kapısı üzerinden hazırlanacak sözleşme, kiracı tarafından yine e-Devlet üzerinden onaylanacak. Buna göre hizmetin ikinci aşaması da yıl sonuna kadar kullanıma sunulacak. Bu sayede, emlak danışmanları ve yetki verilen kişiler, sözleşme hazırlayıp taşınmaz sahibi ve kiracının onayına sunabilecek.
KİRA SÖZLEŞMELERİ BARKODLU BELGE OLARAK OLUŞTURULACAK
Ayrıca kira sözleşmeleri, zaman damgalı "barkodlu belge" olarak oluşturulacak ve belge doğrulama işlemi yapılabilecek.
"TÜRKİYE GAYRİMENKUL DEĞER HARİTASI"
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, söz konusu hizmetin tüm kesimler için fayda sağlayacağını belirterek şunları aktardı:
"Vatandaşlarımız, e-Devlet Kapısı'yla kira sözleşmesi işlemlerini mekandan bağımsız, zaman ve belge maliyeti olmadan hızlı, kolay ve güvenilir şekilde yapabilecek. Uygulama, vatandaşların güvenilir bir devlet platformunda sözleşme oluşturmasına fırsat tanıyacak. Vatandaşlarımız kurumlara kira sözleşmelerini iletme yükünden de kurtaracak. Bürokrasi daha da azalacak. Ayrıca, Türkiye Gayrimenkul Değer Haritası'nın oluşturulması için veri temin edilecek."